پیام تبریکیه به مناسبت حلول عید سعید فطر
مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان

کابل 9 ميزان 1387

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان فرا رسیدن عید با سعادت فطر را به هموطنان عزیز در داخل وخارج کشور و تمامی مسلمانان جهان تبریک وتهنیت میگوید.

مردم رنجدیده وبلا کشیده ما ماه مبارک رمضان امسال را در سخت ترین شرایط اقتصادی و نا امنی به پایان رسانید و اینک با دست خالی ودر حالی به استقبال عید میروند که قیمت ها بطور سر سام اور صعود نموده و مردم توان خرید توشه عید را ندارند ودر باره  امنیت وارامش نیز اطمنیانی وجود ندارد .

با وجود ملیاردها دالر کمک جامعه جهانی، شش ملیون انسان در خطر گرسنه گی قرار داشته و بیش از دوملیون افراد مستعد بکار شغل ندارند ،بی کاری و فقر گلوی مردم ر ا به سختی میفشارد ولی دولت نا کار امد توجه به بهبود وضع زنده گی مردم ندار د .

در نتیجه اعمال سیاست های اقتصادی کاپی شده از کشور های پیشرفته ،فاصله بین زرمندان و فقرا روز تاروز عمیقتر میگردد .

نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان معتقد است تا زمانی که یک حکومت ملی و دموکراتيک ،دلسوز و پاسخو متشکل از عناصر ملی ، کارفهم ووطندوست بوجود نیاید و انسان در محراق توجه دولت قرارنگیرد نمیتوان امیدی به تغيیر زنده گی مردم داشت .

در اینجا یک بار دیگر به ضرورت تشکل نیروهای ملی ،دموکرات ،وطندوست و تجدد طلب تاکید میگردد تا در صف واحد ، مبارزه به خاطر تامین صلح و رفاه اجتماعی  را سازمان دهند و فقر وگرسنه گی را ازبین ببرند .

بامید اینکه مردم ما روزهای عید سعید فطر را با خوشی و امنیت بر گزار نمایند .

 

شیر محمد بزرگر

ريیس مجلس موسسان نهضت فراگير


September 30th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها